Studieplan PS15C og PS15D
Modulets titel
|
Professionel kommunikation
|
Modulets omfang
|
Uge 41, 42, 43, 44, 45, 47 og 48
|
Modulets placering
|
Fra 5/10 2015 til 22/11 2015
|
Modulets indhold
|
Indhold
Modulet fokuserer på personlig, interpersonel og
digital, mediebåren kommunikation.
Centralt
står professionel kommunikation under hensyntagen til den pågældende relation
og kontekst.
Der indgår viden om
kommunikationsteori og forskellige feedback-og kommunikationsformer, herunder
kropslig, æstetisk og kognitiv kommunikation. Desuden indgår der viden om
sprogudvikling og sprogtilegnelse samt pædagogiske og dannelsesmæssige
perspektiver på kommunikation.
Denne
viden skal anvendes til at øge den studerendes bevidsthed om egne
kommunikative forudsætninger og udviklingspunkter. Den studerende skal
udvikle sin kommunikation, herunder arbejde med anerkendende kommunikation i
forhold til forskellige målgrupper.
Denne
viden skal kvalificere den studerende til at understøtte det enkelte
menneskes trivsel og kommunikative og sociale udvikling samt til at bidrage
til udvikling af inkluderende fællesskaber.
Læringsmål
• * Har grundlæggende viden om og
færdigheder i kropslig, æstetisk og kognitiv kommunikation med henblik på at
kunne indgå i kommunikative sammenhænge med forskellige målgrupper.
• * Kan reflektere over
kommunikationens betydning for relations arbejde i pædagogiske sammenhænge
med henblik på at fremme trivsel, socialisering og inkluderende fællesskaber.
• * Kan støtte udviklingen af andres
sprog og kommunikationskompetencer med blik for relation og kontekst.
Uge 41, 42 & 43: Teori- og metodeundervisning.
Uge 44: Feltstudie
Uge 45: Teori- og metodeundervisning og
filmworkshop.
Uge 46 & 47: Filmproduktion og Filmfestival.
Filmens overordnede ramme er Professionel kommunikation, og temaet skal tage udgangspunkt
i feltarbejdet.
Uge 48: Evaluering af blog.
Gennem forløbets seks uger udarbejdes der løbende
blog. Bloggen udgør i dette modul præsentationsportfolioet.
Hver gruppe har gennem forløbet 3 vejledninger pr.
gruppe.
|
Modulets evaluering og evt. produktkrav
|
Studiegrupperne inviteres til dialog om
læringsudbytte i forhold læringsmålene på baggrund af gruppens blog.
|
Modulets deltagelsespligt
|
• Gruppevis skal der udarbejdes en
blog, der udgør gruppens præsentationsportfolio.
• Hver gruppe skal minimum 3 gange
under modulet fagligt kommentere de øvrige
gruppers blogs (Deadlines 25/10, 8/11 & 22/11).
• Gruppevis skal der produceres en
film, som skal vises for PS15C + PS15D den
20/11-2015.
• Grupperne skal deltage i
evalueringen af bloggen.
|
Litteratur, kilder referencer
|
se it's leaning |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar